Nordvest Alliancen
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Nordvest Alliancen

Ingen bliver efterladt
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Introduktion til slutspil

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Driss




Antal indlæg : 32
Join date : 04/08/11

Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil EmptyFre Okt 07, 2011 7:08 am

Her er en introduktion til slutspillet for dem der ikke har prøvet det før, undskyld at den er lidt lang, den ligger også på vores forum, hvor man kan komme med kommentarer.

Det gælder om at bygge et Verdensvidunder (World Wonder eller WW) til trin 100. Et WW kan kun bygges i nogle bestemte byer, som ligger i det grå område i midten af kortet og man kan kun bygge på WWet når man har en byggeplan, som man erobrer fra natarerne.

Det koster rigtig mange resourcer at bygge et WW. Trin 100 koster f.eks. 1.000.000 træ, 1.000.000 ler, 1.000.000 jern og 193.630 korn. Så der skal bygges en del råstoflagre og kornlagre op, derfor har vi allerede indtaget en WW-by, så vi kan få opbygget lagrene, man kan nemlig ikke bruge guld i en WW-by, så det tager tid at opbygge lagrene. Da byggeplanerne først kommer omkring d. 16. oktober, kan vi ikke begynde at bygge på WWet endnu, men vi kan få opbygget byen så den er klar når byggeplanerne kommer.

Desværre så får vi nok ikke lov til at bygge vores WW i fred, der kommer angreb både fra natarerne og andre alliancer vil også forsøge at ødelægge vores byggeri. Derfor skal der altid stå så mange forsvarstropper som muligt i WW byen, det er dog her at det kan opstå problemer. Der står så mange tropper at selvom kornkamrene er helt fyldt op, så er der måske kun korn til ~15 minutter og når der ikke er mere korn, så spiser tropperne hinanden og det går meget stærkt.

Så der er 2 muligheder:
1. Byg flere kornkamre, dette tager tid, som kunne være brugt på at bygge på WWet, der jo er det vigtigste. Kornkamrene bliver selvfølgelig bygget så meget op som muligt inden byggeplanerne kommer med i spillet, da vi jo ikke kan bygge på WWet før vi får en byggeplan.
2. Send korn hvert 5. minut hele døgnet, så kornkammeret altid er fyldt op.

Hvad vi gør er lidt en hemmelighed, da de andre alliancer ikke skal vide hvad vi har bygget i WW byen ligesom de ikke skal vide hvor mange forsvarstropper vi har stående, men der kommer til at være brug for korn meget tit. For at få fordelt kornsendingerne over hele døgnet, vil vi benytte os af et program der ligger på gettertools, som kan forudsige hvornår der kommer til at mangle korn, når det ved hvor meget der er på vej ind i markedspladsen og hvor stort kornunderskudet er. Der kommer en forklaring til kornværktøjet senere.

Det er dog vigtigt at vi får så mange forsvarspoint som muligt for så lidt kornforbrug som muligt. Derfor er de bedste tropper prætorianere fra romerne, spydkæmpere fra germanerne og falanks fra gallerne. De SKAL være fuldt opgraderet i smedjen. Senere kan vi også bruge forsvarsheste, men ikke endnu.

mvh Ledelsen
Tilbage til toppen Go down
Mr. Bean




Antal indlæg : 15
Join date : 09/08/11

Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil EmptyFre Okt 07, 2011 9:15 am

lige et spørgsmål.
Jeg kan jo lave min helt om så han har max defensiv bonus. gælder den bonus på tropper jeg sender til ww, hvis helten også står i ww, byen?

I så fald burde vi så ikke hane nogle helte stående i ww byen, når angrebene begynder at komme?

sender jeg 20.000 phlanxer med 20% bonus, må det da også hælpe lidt.


Jeg går ud fra at bonussen ikke vil berøre andre tropper i byen, er det rigtigt?
Tilbage til toppen Go down
Driss




Antal indlæg : 32
Join date : 04/08/11

Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil EmptyFre Okt 07, 2011 5:39 pm

Som jeg har forstået det, så gælder heltens forsvarsbonus for de tropper der hører til byen hvor helten er sendt fra.

Eksempel:
Jeg har sendt phalanks fra 3 byer:
By 1: 30.000
By 2: 10.000
By 3: 5.000
Hvis helten blev sendt til WW-byen fra By 2, så giver han bonus til de 10.000 tropper, hvorimod hvis han blev sendt fra By 1, så giver han bonus til 30.000 tropper. Han giver aldrig bonus til andre spillerers tropper.

Og ja, helte er dejlige at have stående i WW-byen, da de giver mange forsvarspoint og har et meget lavt kornforbrug. Man kan bare ikke tage på eventyr med helten når han står i WW-byen, så man må overveje hvad der kan betale sig.

Udstyr:
Det vil være super hvis man kan få fat på Prætorianerens Sværd hvis man er romer, Falankens Langspyd hvis man er galler eller Spydkæmperens Langspyd hvis man er germaner. De er rimelig billige at købe og giver bonus til alle ens egne forsvarstropper der står sammen med helten, dvs i eksemplet vil Falanksen Langspyd give bonus til alle 35.000 tropper, hvilket svarer til ca. 2.400 ekstra falanks. Jeg er dog lidt usikker på om det er sådan heltens udstyr virker.

Andet udstyr:
Natarens Horn, som vil hjælpe når natarerne begynder at angribe, men det gør de først når vi bygger på selve WWet, hvilket vi først gør når vi får en byggeplan (frigives ~16. okt).

Fordeling af point til helten når han står i WW-byen:
Med mindre man har meget få forsvarstropper fra den by der sender flest (under 1000), så sæt alle point i Def Bonus indtil du har max, derefter Kampstyrke til max.


Sidst rettet af Driss Fre Okt 07, 2011 7:27 pm, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
Mr. Bean




Antal indlæg : 15
Join date : 09/08/11

Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil EmptyFre Okt 07, 2011 6:25 pm

At helten ikke er til rådighed som eventyr, gør mig ikke så meget, jeg har det meste af udstyret og de råstoffer eller sølv han nogle gange kommer tilbage med, der ingenting i forhold til det jeg selv producere.

Men jeg kan ikke bruge ham til angreb, det er den eneste ulempe.

jeg mener dog helt klart at det er det værd, hvis 5-10 defensive spillere bakker op med helte i WW- byen.
Tilbage til toppen Go down
Raelite




Antal indlæg : 8
Join date : 07/08/11

Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil EmptyLør Okt 08, 2011 12:43 am

Jeg har skaffet mig et Natarens Kæmpe Horn, bare for at få det ekstra forsvar til den tid Smile Men giver det overhovedet bonus i forsvaret? Jeg lagde nemlig mærke til at man ikke kan vælge det til helten i forsvaret her: http://travian.kirilloid.ru/warsim2.php
men hvis helten er hos angriberen, kan man godt vælge det Smile
Tilbage til toppen Go down
jagego




Antal indlæg : 2
Join date : 05/08/11

Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil EmptyLør Okt 08, 2011 5:00 am

Helten giver bonus til alle ens egne tropper på samme plads.
Tilbage til toppen Go down
Driss




Antal indlæg : 32
Join date : 04/08/11

Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil EmptyLør Okt 08, 2011 5:38 am

Det lader til jeg har taget fejl, dejligt at have nogle vidende medlemmer Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Introduktion til slutspil Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktion til slutspil   Introduktion til slutspil Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Introduktion til slutspil
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nordvest Alliancen :: WW by og byggeplaner-
Gå til: